tag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post7609815115712175687..comments2022-03-29T18:06:52.561-07:00Comments on Neljäsataatuhatta: Hakaniemen toriChristoffer W.http://www.blogger.com/profile/04856631452697466849noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post-44654018913726274112013-12-19T01:14:17.001-08:002013-12-19T01:14:17.001-08:00Minusta ahtauttaminen ja ylisuunnittelu on ankeutt...Minusta ahtauttaminen ja ylisuunnittelu on ankeuttavaa. Hakaniemen seutu ei vaadi kuin pieniä parannuksia eikä todellakaan mitään massiivista uudisrakentamista rantaan.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post-60950795242922478652013-04-10T11:05:17.575-07:002013-04-10T11:05:17.575-07:00 Jos miettii, miten olisi oikeasti hyvä, niin la... Jos miettii, miten olisi oikeasti hyvä, niin laittaisin vielä yhden talon torin ja Siltasaarenkadun väliin osittain nykyisen kadun tilalle. Katua voisi sysätä vähän länteenpäin: siellä on ylileveä jalkakäytävä, mistä voisi nipistää. Ja muutama ajokaista vähemmän, niin liikennekin vähenee. Sen talon pohjakerrokseen lasiovet läpi talon, jotta pysäkeiltä on näköyhteys torille ja tulee piipahdettua. Sama juttu torin etelälaidallekin; mereltä vain tuulee. Piknikeistä ja oleskelusta ei kannata haaveilla ilman kunnon melun- ja tuulensuojaa. Taloihin pylväskäytäviä torin puolelle, niin sateensuojakin on taattu.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post-86973836025690595022013-04-08T05:05:52.173-07:002013-04-08T05:05:52.173-07:00Ansiokasta pohdintaa, pidän erityisesti jalankulki...Ansiokasta pohdintaa, pidän erityisesti jalankulkijoiden laatukäytävästä sekä tuosta uudesta kevyen liikenteen sillasta Siltavuorensalmen yli. Haluaisin ne tosin myös pyöräilijöiden käyttöön kävelijöiden lisäksi, koska aluetta voi luonnehtia pyöräilyn kannalta lähinnä vihamieliseksi.<br /><br />Isoimpana ongelmana kevyen liikenteen kannalta torin ympäristössä näkisin tällä hetkellä sen, ettei kevyellä liikenteellä ole luontevaa ylityspaikkaa Hämeentielle ja Siltasaarenkadulle, mikä heikentää yhteyksiä Kruununhaan ja Kallion välillä. Tältä osin ehdotan tutkittavaksi sellaista vaihtoehtoa, että Toinen linja suljettaisiin ajoneuvoliikenteeltä Porthaninkadun ja Hämeentien välillä sekä Hakaniemen torikatu Hämeentien ja Sörnäisten rantatien väliltä. Tällöin kyseiseen kohtaan (jossa vaaleanvihreällä merkitty jalankulkijoiden laatukäytävä ylittää Hämeentien kuvassa 2) voitaisiin rakentaa kevyen liikenteen silta, jolloin kevyt liikenne voisi ylittää Hämeentien viiveettä sen enempää kevyelle liikenteelle kuin Hämeentienkään liikenteelle.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post-81384659449891915912013-04-08T02:41:43.259-07:002013-04-08T02:41:43.259-07:00Mä tykkään erityisesti tuosta jalankulun laatukäyt...Mä tykkään erityisesti tuosta jalankulun laatukäytävästä. Pitäisi vaan sit jatkaa se myös Kruununhaan läpi jotenkin fiksusti. Mikko Särelähttps://www.blogger.com/profile/11957027213024679447noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post-16099082139433011862013-04-06T08:36:39.655-07:002013-04-06T08:36:39.655-07:00Tää on ihan älyttömän hyvä. Kiitos Christoffer.Tää on ihan älyttömän hyvä. Kiitos Christoffer.Hannu Oskalahttps://www.blogger.com/profile/08999921920110900902noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7460204637288609632.post-42898558212230437762013-04-06T04:32:05.931-07:002013-04-06T04:32:05.931-07:00Tää on hyvä, tykkään. Vielä kun joku kääntäisi 3d-...Tää on hyvä, tykkään. Vielä kun joku kääntäisi 3d-laatikot kauniiksi piirroskuviksi :)Anonymousnoreply@blogger.com